Před devadesáti lety začala výstavba Masarykova okruhu. Hotovo bylo za méně než půl roku

10. dubna 1930 se sny o světové závodní dráze začaly měnit ve skutečnost. Právě tehdy začala výstavba trati, kterou se díky obětavé práci stavařů podařilo dokončit za pouhých pár měsíců. Už na konci září tak Brno poprvé vítalo světové automobilové závodníky. Zrodila se legenda jménem Masarykův okruh.

Ivana Ulmanová, statutární ředitelka společnosti Automotodrom Brno: 

V této komplikované době je důležité si významná výročí připomínat. Jsou ukázkou toho, že když opravdu chceme, dokážeme uskutečnit mnohé. Nejinak tomu bylo s původním Masarykovým okruhem, na jehož obrovskou historii se vší pokorou navazujeme. Prosadit záměr vybudovat na Moravě světový závodní okruh nebylo pro tehdejší zastánce této troufalé myšlenky vůbec jednoduché. Naštěstí se to i díky záštitě prezidenta Masaryka a pomoci od závodnice Elišky Junkové podařilo. Mohla se tak začít psát nyní již devadesátiletá tradice a naše země je od té doby nedílnou součástí světového motoristického prostředí. Nejlepší automobilové závodníky předválečné éry postupně vystřídali nejlepší motocykloví piloti, ale to zásadní zůstává neměnné. Na Brno se díky motoristickým závodům už téměř století upíná pozornost celého světa. Za všechny fanoušky bych si přála, aby tomu nejinak bylo i v dalších devadesáti letech.

O historii Masarykova okruhu si víc můžete přečíst zde.

Podívejte se na unikátní snímky z archivu